Analiza – zwiększenie widoczności w sieci

Analiza – zwiększenie widoczności w sieci

Decydując się na profesjonalne pozycjonowanie należy nastawić się na długi proces, w którym agencja, świadcząca tego typu usługi, wyszczególni etapy, na których należy się skupić. Składają się one na wiele różnych, zgranych ze sobą płaszczyzn. W tym wpisie skupimy się jednak na dogłębnej analizie, którą należy przeprowadzić. Na czym się ona koncentruje i dlaczego jest tak ważna? 

Przeanalizowanie specyfiki branży 

Aby pozycjonowanie było w pełni skuteczne, to należy najpierw się do niego przygotować. Szczegółowa analiza branży to jeden z pierwszych kroków w tym kierunku. To dzięki niej specjaliści są w stanie:

  • zdefiniować grupę docelowych odbiorców, 
  • ocenić wymagania i oczekiwania potencjalnych konsumentów.

Te dane przekładają się w pełni na profil klienta. Wykorzystywany jest on następnie w dalszych etapach pozycjonowania. 

Frazy i związana z nimi analiza

Wykorzystując profesjonalne i specjalistyczne narzędzia, fachowcy są w stanie wyselekcjonować zbiór słów kluczowych. Ściśle powiązane są one z konkretną branżą oraz ofertą. Odzwierciedlają one również potrzeby potencjalnych klientów. Zanim jednak wykorzysta się je do pozycjonowania, należy ocenić ich popularność oraz wartość.

Konkurencja – zawsze warto ją sprawdzać 

Pozycjonowanie to walka o miejsce w wynikach wyszukiwarki Google. Dlatego właśnie należy w szczególności analizować bezpośrednią konkurencję, która osiągnęła już dobry wynik (top 10). Przyglądając się jej, można dojść do przydatnych wniosków, które wykorzysta się podczas pozycjonowania.